BOOM BAP

Yoooo!!! Press play!

Ya hear that?! That’s that BOOM BAP! The shit that KRS-ONE was preaching about to the ignorant fucks back in the days.

You see the background?! Yo Matt, if you’re reading this, don’t that shit remind you of Sac PD? Rolling up on you on the waterfront and shit? Hahaha! If you live or been to Elk Grove with a modified car, you know all about that shit too! HAHA!
Anyway…

As I was saying yesterday, I installed my new bucket seat: A Buddy Club P1 Version 2 in wide. This has to be the best bucket seat I’ve ever sat in. Hands down, it’s super comfortable and the ergonomics is phenomenal. I purchased the wide because… well to be honest, I got tired of always crushing my junk getting into a seat that’s made for like a 32 waist (I’m a size H, for Husky.) With the wide seat, I have extra leg room which means room for my junk to chill and relax.

For reference, the wide version can fit up to a 36 waist. I sat in a standard Recaro SPG before and I fit fine. Super snug but if you plan on wearing thick clothes with a jacket, it might be a little too tight. With the Buddy Club wide seat, I can sit comfortably with layers and a jacket. The PCI seat rails accepted the wide seat perfectly as well.

I’ve always liked Buddy Club. I have their special edition shift knob and now their bucket seat. I plan to purchase more of their parts in the future. (Sponsorship please?) I remember hearing about their parts back in the early 2000’s but of course they’ve been around before that. I had to whip out the Hyper Rev Vol. 7 for these pics:

That issue was released back in 1998. When I heard of them in the early 2000’s, they already had their engine internal parts out, which is their performance line of camshafts. I know a lot of people in the US have reviewed their entry cams, Spec 3 and Spec 3+, as “ok” performance camshafts. However, IIRC I remember when I was learning how to dyno tune, I walked up to the shop where I would eventually start working at, and old boy was tuning a circuit car that was using Spec 3+ with 13:1 cr. I remember looking at the dyno graph at the end of the session and that shit read 230whp on a dynojet. I don’t remember what else it had internally but I do remember it was an EG hatch with a built B20V and probably on race gas.

I feel that if you have the “just right” combo, you can get some good gains from their “entry level” camshafts. If you look up their Type IV cams, those numbers are up and above the 220whp mark. Moreover, I came across this thread that kinda validates my view of having the right combo, which is key: https://honda-tech.com/forums/all-motor-naturally-aspirated-44/simple-b20-vtec-dyno-inside-3220625/

91 oct
84mm b20 honed
Ycp pistons from ebay with hasting piston rings
Stock rods with arp bolts
Arp head studs
Stock port itr head with supertech springs and retainers
Stock itr manifold ported matched to a 68 mm throttle body
Buddy club spec 3+ cams @ 0,0
No name 3 inch intake with blox velocity stack and filter
550cc Deatschwerks injectors at 44 psi
Deatschwerks 310 fuel pump
Toda Rep Header
2.5 Crush bent exhaust with magnaflow resonator and jones Muffler

You read that right. Cam gears are set at 0,0. I even chatted with the owner about his build and even he was shocked at the gains. Like I said, right combo and then add one hell of a tuner. It is possible. Sometimes you don’t need big cams to make great usable power. I plan to play with their camshafts in the near future. My experience with their Spec 3+ was years ago; dropped into a stock GSR with bolt ons. It had some good mid range and was plenty of fun. Here is a dyno graph from Katman, comparing his graph with Dylan’s EG from back in 2004.

But enough with their power adders. Buddy Club has good quality parts. Their light weight P1 wheels are the shit too! Ok, I don’t want this post to sound like an advertisement so I will end it here. Peace!

BOOM BAP!

[12:32AM]

Advertisements

It’s Alive!

Finally!

Took me long enough right? That’s what happens when you become a fath…

So the intake manifold gasket wasn’t just cracked, but also warped. The top circle shows a crack at the bolt hole and the bottom circle shows a crack at the coolant port. The middle circle shows the warpage along with a crack in the middle of it… That’s where it was leaking from!

Thank the car heavens it wasn’t anything super serious! It lasted 5 years of daily driving and hard running/redline hitting fun. Does anyone know how long that are supposed to last? 🤔

Now to the fun stuff:

PVT RUNR Ian bought my old bucket seat so he came by to install that with a PCI seat mount.

😎

Not bad for a beginner seat. I had to pass it down to the homie cuz I always wanna see my parts go into good hands. And plus, I picked up a new seat that’s big enough to fit Moltar 👺👹

Just need to get a few other shit done and King Run will be back on the streets…! 🌃👻

Peace.

[10:25PM]

Progress, Kinda

Last month I posted that I needed to change out my intake manifold gasket (hoping that is the problem…) because I noticed a coolant leak. Well, I have yet to dissemble that shit haha! In a matter of about 3 weeks this is how far I got:

GET TO WORK DAMN IT!
I was going to finish it but PVT Ian got tired of driving around without front lower motor mounts, so we installed them with ES inserts

😆

A hammer fixes anything hahahah

Anyway, here is a little bonus from my friend S. Hirokazu. He attended the Osaka Hunters car meet last weekend which got broken up by the police. If you follow some kanjozoku’s on social media, I am sure you can see better pics, but I love the raw un-edited pictures. S. Hirokazu, If you’re reading this, THANK YOU! I appreciate you always sending me pics of the events/meets you go to!

[2:04AM]

What is sleep?

That’s what I’ve been asking myself lately. Got me feeling like a cat, looking like I’m “always tired” and shit. But in the end, it’s worth it, especially if you’re a hard worker.

Speaking of cats, I purchased these dope stickers from Triple Cat Deluxe:

This one reminds me of the cat from Sailor Moon. Mrs. Runner loves this one lol

😼

“Aye yo, waddup Run?! How you feeling?”

And that’s an understatement by the way. When you are working long hours, you gotta ask yourself “what is sleep?” Cat naps has been my best friends when it comes to getting my energy back. It’s also hard to fit anything into your schedule, like chores, grocery shopping, and WORKING ON YOUR CAR. I started up the ol’ Runner the other day and when he warmed up I smelled coolant… I popped the hood, did a thorough inspection and found this:

Looks like the intake manifold gasket… I thought the Hondata heat shield gaskets are supposed to last forever? Well, nothing lasts forever unfortunately! I won’t know for sure until I take the intake manifold off, but from the looks of it, there might be a crack on the gasket

Whatever the issue may be, it can and will be fixed. The real question is, how do I fit the repair into my schedule? 🤔

[12:28AM]

Happy New Year

Happy New Year!
This is a new and clean slate! Well, everyday when you wake up is a new and clean slate… But anyway.

I ended 2017 with a lot of changes. I recently picked up a new daily which I dubbed the PVT Support Vehicle:

You know I had to celebrate with a brew after this purchase! LOL

Then I landed a new job(s)! Here is some pics of what I do when I’m at work :

It’s laid back and chill as fuck, which is what I have been lacking for years. EVERYONE NEEDS TO CHILL. It seems like that doesn’t exist anymore. Bunch of crazies in this world and it seems like people are always in a rush. I want to bring back the feelings I had when I was younger; staying up late watching Adult Swim and hearing all the dope Late Night Bumps. To add a little side note, Adult Swim and those bumps are the epitome of PVT Runners. It’s one of the many elements that molded me to who I am today. “A night time program that allows an adult-focused period in a space that’s generally for kids” because I am one of those adults that refuses to settle for an average adult bullshit job and life.

The new job I have is a late night shift which I am experienced in. It feels good to be a Late Riser again. Once I am off, the road is dead. I love that feeling, it feels like I own the road. Then I go to my “second job.” All in all, the total hours I am working is about 32 hours. Seems like a lot doesn’t it? But check this out, I watched a Myth Buster’s episode about sleep. Crab Fisherman work 30 hour shifts, for every six hours, they take a mandatory 20 min nap. Here’s more info on that episode. I’ve been doing that rhythm but at 30 min naps and it works!

Speaking of late nights, this thought came across my mind. I feel that not a lot of people can handle staying up late and/or late night life. Seeing people how they act in fast food drive thru’s, how they struggle to stay in their lanes while driving, their impatience, quick to get frustrated and all that. I ask myself, do those people not know how to handle late night life or just staying up late? Shit, or is it both!? PVT Runners was founded all around late night life, so it’s second nature to us. I feel safe in the darkness.

 Let’s start the year positive and stay that way. Learn to be chill y’all. If you lost your ways, learn to gain it back. Sometimes you need to retrace your old steps in life to find that happy place again, and/or use that as a foundation to build a new one. To conclude this post, I will finish it off by using a quote from Yasiin Bey aka Mos Def:
“My outlook on the future is two-fold, there’s a lot of bad things going on, lotta nonsense and strife in the world. I believe that you gotta tear old things down before you can set new things up. It all depends on your perspective.”

Peace y’all, go to bed.